divendres, 13 d’agost del 2010

Nokia 2690


Fa 48 hores que gaudeixo d'aquest nou mòbil, el Nokia 2690. Feia dies que tocava jubilar l'anterior i més després del no ús durant aquest estiu per manca de tecnologia actual que no de funcions. Avui en dia les funcions, independentment del model i marca, són molt similars; agenda, alarma, calculadora, ràdio, MP3, càmera,... I moltes d'aquestes les gaudia en l'anterior artilugi. I moltes més que mai usaré. I, encara, unes quantes que desconec.

Però malgrat aquest maremàgnum de prestacions i opcions n'hi ha una que m'ha fet una il·lusió immensa, i això que en el fons és fins i tot prescindible. Perquè "com fer-lo anar" és força intuïtiu, els menús segueixen un "ordre natural" i hi ha certa experiència en usar-lo. Però poder gaudir del català al meu mòbil m'omple. I no per desconeixement d'altres llengües, precisament.

A partir d'ara els verbs com desar, arxivar, trucar,... i noms com rellotge, aniversari i reunió,... em seran comuns.

Una il·lusió immensa !!!

8 comentaris:

  1. ja, ja, ja.
    realment era una necessitat canviar-te el mòbil?
    regala-li el "vell" a la Nuski que en necessita un.

    ResponElimina
  2. Jo em pregunto, quins pecats acumules perquè els amics aprofitin qualsevol excusa per fotre't una clatellada?

    Jordi, maques les prestacions lingüístiques de l'aparell. Un s'ha de sentir sempre íntimament lligat als seus aparells. I la comunicació ha de ser fluïda, lingüísticament parlant, és clar.

    ResponElimina
  3. Metres no tinguis una blackberry ....

    JI ji ji ji ji ji

    Caloreta

    ResponElimina
  4. Àlex, ja t'he dit que la Nuski pot disposar de l'antiga carcassa... però sabrà usar-la?

    Joan, les vacances m'han aprofitat molt, però ja les enyoro.

    Enric, és l'estima que em professes... i que els accepto, és clar. Suposo que és relació d'estira/arronsa.

    Anna, mai tindré una Blackberry... per això ja et tinc a tu.

    Fins ara.

    ResponElimina
  5. Això que diu l'Enric de lligar les "prestacions lingüístiques" amb "l'aparell" ha quedat molt Squash.

    Tot i que potser ell ho negarà i dirà:

    Nooo ! Quiaaa !

    ResponElimina
  6. Jim, com a bon cercador de doble sentit a les expressions dóna-li la intencionalitat que creguis. Segur que l'encertes.

    Fins ara.

    ResponElimina
  7. Jo no nego ni afirmo res. Les paraules, ben utilitzades, tenen això. No debades em guanyo la vida amb la llengua.

    ResponElimina