divendres, 29 de gener del 2010

J.D. Salinger


Ha mort en J.D. Salinger.

L'escriptor nord-americà autor d'"El vigilant en el camp de sègol". Una novel·la que narra les viscistuts d'en Holden Caufield; una novel·la de culte; una que em va gradar força quan vaig llegir-la ara fa temps i en castellà. He estat temptat de rellegir-la, en versió catalana, però em dóna una mica de basarda. I si no m'agrada? I sino la disfruto? I si menallevo el bon record que en tinc?

"Franny i Zooey" és una altra obra seva llegida. Deliciosa. També en guardo un excel·lent record.

No puc fer crítica literària, no en sé, però puc dir que la seva prosa era diferent. No ho argumento, no en sé. La disfrutava, que és l'important.

De la seva vida privada ho desconec tot. Procuro ser fidel a la seva voluntat de no obrir-se a l'opinió pública i ser fins i tot esquerp amb la societat. No el jutjaré.

Mentre, continuaré plantejant-me si rellegeixo la seva obra.

1 comentari:

  1. Mira, ho confesso: sóc una ignorant. Vaig intentar llegir "The cacther in the rye" i literalment no vaig sobreviure. Vaig arribar a la pàgina 57; no entenia res ....

    Ho tornaré a intentar; potser el meu nivell d'anglès haurà millorat prou "por arte de birlibirloque"?

    ResponElimina