dissabte, 29 de gener del 2011

El pastor afganès


És Mara, al sud de l'Afganistan, però podria ser quasi qualsevol lloc arreu del planeta... i quasi bé qualsevol altra moment de la Història.

La imatge d'un pastor, ramat i ovelles és molt cosmopolita. No fa massa anys, inclús, rutinària. Encara avui, en algun entrenament, em topo amb una imatge com aquesta.

El blanc-i-negre li dóna molt de realisme, i malgrat ser una instantània (denominació que no m'agrada gens ni mica per una fotografia) està dotada de moviment; n'és una de ben viva !!!

El contrast dels colors és magnífic. Ignoro si està processada, però si és així, l'han encertada.

És d'aquelles imatges que m'hagués desitjat fotografiar-la. La dita aquella d'estar al lloc i moment oportú... i no hi era.

5 comentaris:

  1. Jo no en sé gens de fotos (ni necessito saber-ne tenint amics que sí que en saben....), ja saps que quan ho he intentat he fet vídeos enlloc de fotos (ehem). Per tant no puc fer una lectura tècnica. El que no puc deixar de veure en aquesta foto és com les ovelles són capaces de passar aquesta barrera. No voldria parlar de metàfores (seria molt exagerat) però sí una mica de suggestió .... cal empènyer i no deixar de moure's (en grup, sols?) per superar els inconvenients que ens trobem al camí i ser capaços de passar a l'altra banda.

    bego
    P.S. No, no he begut. Tinc un herpes labial que m'està ocupant una bona part del cervell....

    ResponElimina
  2. La fotografia m'agrada molt, però el que ha dit la Bego encara m'agrada més. Ep!! i no he begut.

    Montse.

    ResponElimina
  3. Hola,

    La perspectiva de la imatge em fa pensar que hi ha alguna cosa si més no curiosa, doncs si està feta des de l'aire, tal com sembla (helicòpter? avioneta?), aquestes ovelles, sempre porugues a quelcom nou (això és universal), sembla que ni s'immuten del soroll de l'aparell (a l'igual que el pastor), de manera que la foto possiblement deu estar feta amb algun teleobjectiu bastant potent. Si és així, potser li manca granulat o potser l'han tractada posteriorment.

    A veure si penges més fotos! I teves si pot ser!

    ResponElimina
  4. Curiosament, jo no deixo de veure un ramat d'ovelles, real i metafòric.
    La tanca, potser no cal saltar-la i n'hi ha prou en mirar que hi ha a l'altra banda. Jo diria que la tanca és la metàfora, i el pas no la fa menys tanca.

    La foto està feta des d'un helicòpter mèdic de l'exèrcit dels EEUU.

    Aquí la tens amb més resolució: http://www.elpais.com/fotogaleria/Fotos/dia/elpgal/20101201elpepuint_1/Zes/5

    ResponElimina
  5. Gràcies pels vostres comentaris.
    Lluís, molt bona l'apreciació. I tal com cita l'Enric està presa des d'un helicòpter militar.
    Les fotos meves encara tardaran, que tot just m'estic familizaritzant amb la càmera.

    Referent a les metàfores, aquesta d'admet moltes. M'heu donat idees per un futur.

    Fins ara.

    ResponElimina