dimecres, 7 d’octubre del 2009

Boyle i Smith



He titulat el missatge amb els cognoms de dos dels il·lustres cinetífics de la imatge. El de la dreta no interessa... i no pas pels seus estudis.

Els dos senyors saxons són Willard S. Boyle i George E. Smith, que fins fa vint-i-quatre hores desconeixia que existien, guanyadors del premi Nobel de Física d'enguany.

El motiu pel qual són protagonistes en aquest espai és que són els creadors del circuit semi-conductor d'imatge CCD (Charged Coupled Device), la base del sensor de ls càmeres digitals de fotografia... un dels meus estris favorits !!!

Què faria anant pel món sense la càmera? Res.

Per tant, des d'aquest raconet del ciberespai, moltes gràcies Boyle i Smith.

4 comentaris:

  1. Jo vaig pel mon sense càmara i faig moltes coses ....

    Manies ....

    Caloreta

    ResponElimina
  2. Mentida !!! Sempre veig com et penja un objecte "absurd" de color rosa !!!

    Fins ara.

    ResponElimina
  3. Jo no tinc càmera... sóc massa mandrosa d'arrossegar "coses". Però d'aquest nadal no passa... (a veure si el Pare noel es comporta!)

    ResponElimina
  4. Bego, pensa que una andròmina en forma de càmera avui en dia no calque passi de 200-300g.
    I el Pare Noel es portrà bé si tu has fet punts.

    Fins ara.

    ResponElimina