dimecres, 10 de juny del 2009

Gran Torino


Fluixeta, força fluixeta. Aquesta és la valoració que en faig... trista, és veritat.

Després de moltes setmanes de no trobar el moment per escapar-me a veure-la i després de molts comentaris, crítiques favorables i puntuacions altes em trobo una pel·lícula forçada, artificial, que costa de creure i amb moralina final. O sigui, la pitjor combinació.

La vaig veure en versió original i els subtituladors han estat tan originals amb alguns jocs de paraules que queden penosos. Per exemple, davant la incultura i incapacitat de l'actor central d'admetre que hi ha coneixement més enllà del que respresenta Amèrica, no entén alguns del noms no saxons: al personatge de Thao li "diu" atontao; i a l'ètnia hmong, jamón.

No m'estendré més... però si algun dels lectors vol debatre, n'estaré encantat.

5 comentaris:

  1. Has vist la de "Los hombres que no amaban a las mujeres"? Llibre o peli?

    Jo ara estic acabant "El lector", de la qual n'han fet la peli recentment. L'has vista?

    ResponElimina
  2. Sí, he llegit i vist "Els homes que no estimavne les dones". Ja li he dedicat un comentari. Llibre interessant de temàtica, però regular; i la peli és una mica més fluixa que el llibre.

    "El lector" només l'he vista; narra un punt de vista diferent del nazisme encara que relació entre els dos personatges és una mica "conte de fades".

    Fins ara.

    ResponElimina
  3. Quan trobis una peli que t'agradi, ja ens ho faràs saber. Farem una mani per demanar-ne l'ÒSCAR, el GOYA, el CÈSAR, l'ÒS, el CIGALÓ, els GLOBUS D'OR... Vaja com el triplet d'aquest any.

    ResponElimina
  4. Gràcies Àlex. Jo dedicant-te post i tu una rajadeta... si és que la confiança...

    Segur que si em topo amb una pel·lícula digne en faré esment. No ho dubtis !!!

    Fins ara.

    ResponElimina
  5. I jo amb la insistència de que era una gran peli i em trobo amb aquesta crítica !!!

    Ja et dic que ets massa exigent ....

    Raul, també l'ha vist ( los hombres que amaban a las mujeres ) i no van ser tot elegis. JI ji ji

    No, si ja té raó l'Alex !!!

    Caloreta

    ResponElimina